با روستای سیکا در نکا بیشتر آشنا شوید

با روستای سیکا در نکا بیشتر آشنا شوید

  • مجله چتراتا
172

این روستا ییلاقی زیبا و بکر در شهرستان نکا واقع شده است و موقعیت دقیق آن در منطقه ییلاقی و کوهستانی استخر پشت بر روی کوه های ببر چشمه قرار گرفته است.روستای سیکا یکی از مکانهای مهم گردشگری در منطقه هزار جریب می باشد که یک روستای ییلاقی وکوهستانی می باشد

با روستای سیکا در نکا بیشتر آشنا شوید

در این مطلب از چتراتا به سراغ یک شهر خوش آب وهوا در شمال کشور رفته ایم  که طبیعت خیال انگیز و جنگل های سربه فلک کشیده آن زبانزد می باشد. پس ما را برای دیدن این مکان بکر یاری کنید.

روستای سیکا در نکا

این روستا ییلاقی زیبا و بکر در شهرستان نکا واقع شده است و موقعیت دقیق آن در منطقه  ییلاقی و کوهستانی استخر پشت بر روی کوه های ببر چشمه قرار گرفته است.روستای سیکا یکی از مکانهای مهم گردشگری در منطقه هزار جریب می باشد که یک روستای ییلاقی وکوهستانی می باشد.

روستای سیکا شهرت خود را مدیون طبیعت منحصربه فرد و بکر خود است و  در قسمت جنوبی روستا رودخانه بسیار زیبایی واقع شده است که نام دیگر آن بین مردمان بومی ومحلی دره ببر چشمه می باشد و این رودخانه به سمت کیاسر و جنوب  روانه است.

این روستای زیبا میتواند گزینه مناسبی برای طبیعت دوستان وعلاقه مندان به طبیعت باشد زیرا این افراد میتوانند این روستا برای گذراندن یک شب رویایی در دل جنگل به همراه آواز پرندگان وصدای آب رودخانه تجربه کنند که در نوع خود بی نظیر و جذاب می باشد .

نامهای دیگر روستای سیکا

به دلیل موقعیت جغرافیایی این روستا در طول زمان نامهای مختلفی بر روی آن نهاده شده از قبیل :سیکو ،سیکان ، سیکاء ..می باشد که سرانجام امروزه به روستای سیکاء معروف می باشد.

مردمان بومی روستا سیکا

این روستای ییلاقی و جذاب درکنار دوامامزاده واقع شده است و بیشتر اهالی این روستا سید می باشند و یکی از دلایل اصلی گردشگران و افرادی بومی دیگر روستا به این شهر این می باشد که معتقدند این روستا متبرک است  و امامزاده های موجود در آن حاجت می دهد و به نوعی میتوان گفت همه دست به دست هم داده اند تا باعث رونق و حیات این روستا شوند.

اقامت و کمپ زدن  در روستای سیکا

اگر شما قصد رفتن به این روستای خوش آب وهوا را کرده اید، میتوانید شب را هم در این مکان اقامت کنید زیرا این روستا دارای امکاناتی از قبیل : برق سیار ، کلبه های جهت اقامت، آب آشامیدنی ، سرویس بهداشتی ...وهمه جور جاذبه های گردشگری ومذهبی که میتواند دل هر گردشگری را برباید.

بهترین زمان رفتن به روستای سیکاء

بهتر است شما برای رفتن به این روستا فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید، زیرا آب و هوای دلپذیری دارد و شما میتوانید شب را در دل جنگل با آسمان زیبا و پر ستاره بروز برسانید و یک خواب رویایی را در دل این جنگل تجربه کنید.

فصل پاییز هم البته زیبایی و رنگارنگی جنگل، جذابیت منحصربه فرد خود را دارد ولی برای کمپ زدن و ماندن در دل جنگل کمی سخت است ونیازمند تجهیزات ویژه می باشد.فصل زمستان هم با زمین پوشیده از برف پاکی خود را به رخ بینندگان می کشد.

 

مرتبط:

آشنایی با روستای زیبای چناشک در مینودشت