آشنایی با روستای زیبای آغویه

آشنایی با روستای زیبای آغویه

  • مجله چتراتا
172

این روستای زیبا و جذاب در شهرستان کلیبر واقع شده است و به دلیل داشتن طبیعت زیبا وبکر توانسته دل بسیاری از گردشگران را ببرد. شاید بهتر است بگوییم که جنگل کلیبر یکی از زیباترین جنگل های ایران می باشد که دارای اقلیم خاصی است و میتواند برای بسیاری از گردشگران مکان مناسبی برای اقامت و گذراندن سفر باشد.

آشنایی با روستای زیبای آغویه

این روستای زیبا و جذاب در شهرستان کلیبر واقع شده است و به دلیل داشتن طبیعت زیبا وبکر توانسته دل بسیاری از گردشگران را ببرد. شاید بهتر است بگوییم که جنگل کلیبر یکی از زیباترین جنگل های ایران می باشد که دارای اقلیم خاصی است و میتواند برای بسیاری از گردشگران مکان مناسبی برای اقامت و گذراندن سفر  باشد.

این روستای جذاب به طور دقیقتر در بین مسیر قلعه دره سی، آینالو و کمپ مکیدی دره سی قرار گرفته است که خود اینها هم بسیار دیدنی می باشند.وجز آثار گردشگری به شمار میروند.

روستای آغویه را به عنوان یک نگین سرسبز در استان آذربایجان می شناسند زیرا دارای استعدادهای بالفعل وبالقوه بسیاری می باشد و مناطق و مناظر زیبایی اعم از :آشاغا ،فندقلو ،یوخاری ،آغ مزار.. را شامل می شودکه بسیاردل انگیز هستند ولی متاسفانه به دلیل نبود دسترسی و امکانات بسیاری از مناطق و مناظر زیبای گردشگری  در حوالی این روستا ناشناخته مانده است.

لازم به ذکر است که خود روستا از امکانات کاملی اعم از :بهداشت ،دهیاری ،مسجد ،مناطق آموزش ، کانون هنری وفرهنگی ... برخوردار است و منحصربه فردترین ویژگی این روستا داشتن فاضلاب اصولی وبهداشتی می باشد.

آبشار آغویه

شما برای دین این آبشار زیبا باید مسری را کوهپیمایی کنید و یک راهنما از افراد بومی ومحلی آن منطقه همراه خود داشته باشید تا بتوانیدبه این آبشار بروید. برای رسیدن به آبشار آغویه باید مزارع گندمی را پشت سربگذارید و بعد از حدودا یک ساعت به دره ای خواهید رسید که با گذشتن از آن دیدگان شما به یک آبشاری با ارتفاع حدودا هفت متر، روشن می شود که میتوانید ساعتها در کنار این آبشار بشینید واستراحت کنید و از آرامش آن لذت ببرید .

بهترین زمان رفتن به روستای آغویه

بهتر است برای رفتن به این روستا فصل بهار را برگزینید زیرا در این فصل این روستا دارای آب وهوای بیسار دلچسبی می باشد و بهشت گونه است ،همچنین شما میتواند در این فصل سرسبزی و منظره های فوق العاده ای را نظاره گر شوید.

فصل پاییز و زمستان آب وهوای سردی در این روستا حاکم است که البته همین آب وهوا برای بسیاری از افراد میتواند دلچسب باشد و بهترین زمان و مکان برای گذراندن سفرشان  به حساب آید .

 

مرتبط:

با قلعه بهستان یا دودکش جن بیشتر آشنا شوید