معرفی غار وهم انگیز کروبرا در گرجستان

معرفی غار وهم انگیز کروبرا در گرجستان

  • مجله چتراتا
172

این غار تاریک در آبخازیای کشور گرجستان واقع شده است و بین مردمان محلی و بومی آن منطقه به نام غار ورونیا نامیده می شود.این غار که در تاریکی محض است به قدری عمق دارد که شاید خیلی از افراد از وجود چنین مکانی بر روی کره زمین بی خبر هستند

معرفی غار وهم انگیز کروبرا در گرجستان

در این مطلب از چتراتا قصد داریم تا شما را به یک مکان تاریک ومرطوب ببریم که میتواند بسیار جالب و ماجراجویانه باشد وگزینه مناسبی برای تخمین شجاعت افراد به شمار آید ،پس اگر دوست دارید حس کنجکاوی وشجاعت خود را بسنجید ما را در این بخش یاری کنید.

غار کروبرا

این غار تاریک در آبخازیای کشور گرجستان واقع شده است و بین مردمان محلی و بومی آن منطقه به نام غار ورونیا نامیده می شود.این غار که در تاریکی محض است به قدری عمق دارد که شاید خیلی از افراد از وجود چنین مکانی بر روی کره زمین بی خبر هستند. محققان عمق آن را هفت هزار و دویست وهشت فوت تخمین زده اند ،شاید بتوان گفت همین عمق زیاد حس ماجراجویی این مکان را زیاد کرده است و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

بهتر است بدانید که در سال دوهزارودوازده گروهی از گردشگران برای کشف این غار مخوف و تاریک بیست وهفت روز را در این مکان سپری کردند و بزرگترین چالش این غار، نبود نور و تاریکی محض درکنار عمق بسیار زیاد آن می باشد ،که میتواند برای بسیاری از افراد دیوانه کننده و محال باشد.

کاشفان غار کروبرا

درسال دوهزار ویک میلادی گروهی از غارنوردان اکراینی برای اکتشافات وارد این غار شدند و توانستند تا عمق هزار و صد و ده متری را بپیمایند و بعد از آن گروه ، نام این غار را ،غار دوکیلومتری نهادند. ولی بعدها یک غارنورد دیگری به نام سموکن توانست خود را به عمق دوهزار صد ونودهفت متری برساند و این اکتشاف خود را در گینس ثبت کند.

به دلیل تاریک بود این غار محققان گونه های جدیدی از بندپایان را کشف کردند که به علت زندگی در تاریکی محض خزنده شده بودند و به همین دلیل این غار بسیار راز آلو وهیجان انگیز است .

 اگر دوست دارید به یک سفر ماجراجویانه و هیجان انگیز بروید و خودتان را محک بزنید، میتوانید خود را به گروه کاوشگرانی این غار که هرساله به درون غار می روند و روزهایی را درون آن سپری  می کنند برسانید و این سفر جذاب را تجربه کنید که بی شک میتواند سفری بسیار هیجان انگیز وبه یادماندنی را برای شما رقم بزند

 

مرتبط:

لیستی از عجیب ترین درختان جهان