دریاچه زیبای دو قلوی سیاه

دریاچه زیبای دو قلوی سیاه

  • مجله چتراتا
172

این دریاچه از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شهرستان آبدانان استان ایلام واقع شده است.دریاچه ای شگفت انگیز و خارق العاده که حدودا پانصد متر مساحت دارد و عمق آن را دوازده متر تخمین زده اند و هر دو دریاچه دارای آب زلال وشفافی می باشد که حتی شما میتوانید به راحتی تا عمق دریاچه را مشاهده کنید

دریاچه زیبای دو قلوی سیاه

در این مطلب از چتراتا قصد داریم تا شما را با یک جاذبه زیبا و جذاب طبیعی دیگر سرزمینمان آشنا کنیم که می شود از آن به عنوان نادرترین جاذبه های طبیعی ایران نام برد،پس مارا همراهی کنید تا اطلاعاتی مفید را با شما به اشتراک بگذاریم.

دریاچه دوقلوی سیاه

این دریاچه از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شهرستان آبدانان استان ایلام واقع شده است.دریاچه ای شگفت انگیز و خارق العاده که حدودا پانصد متر مساحت دارد و عمق آن را دوازده متر تخمین زده اند و هر دو دریاچه دارای آب زلال وشفافی می باشد که حتی شما میتوانید به راحتی تا عمق دریاچه را مشاهده کنید و گویی روبروی شما آکواریومی قرار دارد که پر است از ماهیان زیبا و رنگارنگ که در حال شنا کردن می باشند.

دریاچه ها غالبا اکوسیسیتم بسیار غنی دارند که دریاچه سیاه گاو هم از این قاعده مستثنی نیست و همچنین درياچه سیاه گاو از نوع رودخانه‌‌ای می باشد و مسيرهای قطع‌ شده‌ی آبكندها به وسيله‌ی آب، پر شده است.

رودخانه سیاه گاو در واقع بعد از گذشتن از دره ها وصخره ها و ارتفاعات کبیر کوه آبدانان به این دو دریاچه تبدیل می شود  و اولین دریاچه با اختلاف  بسیار کمی از دریاچه دوم بالاتر است. محققان عمق دریاچه اول را حداکثر سی متر و عمق دریاچه دوم را در عمیق‌ترین قسمت بیست متر تخمین زده اند.

شما برای رفتن و رسیدن به دریاچه باید حدودا پانصد متر را از میان دشتهای سرسبز و کوههای بلندقامت بگذرانید تا نظاره گر این دریاچه شگفت انگیز شوید.همچنین در حاشیه دریاچه شما میتوانید پرندگان وحشی و گلزارهای بسیار زیبا ودیدنی را مشاهده کنید که باعث شده است مکان مناسبی برای تفرجگاه باشد.

علت نام گذاری دریاچه بدین نام

علت نامگذاری دریاچه دوقلو این است ،دو دریاچه به وسیله یک کانال طبیعی که دارای عرضی یک ونیم متری ،طولی هشت متری و عمقی یک متری می باشد بهم مرتبط می باشند و به دلیل سیاه بودن رنگ دریاچه در بعضی از جاها نام سیاه را برگزیدند و چون شکل ظاهری دریاچه همانند شاخ گاو هلالی می باشد از آن به عنوان دریاچه سیاه گاو یاد می کنند.

قدمت دریاچه سیاه گاو

 محققان عمر دریاچه سیاه گاو را به هزاران سال پیش نسبت داده اند که متاسفانه به علت فرسایش مقدار زیادی از مساحت آن کاسته شده است .

ویژگی های دریاچه دوقلو سیاه

موجودان آبزی متنوع دریاچه ،فوران آب از عمق دریاچه ،پوشش گیاهی سرسبز ،خزندگان نادر ،سنگواره ها... باعث شده است تا هرساله گردشگران بسیار زیادی را به این مکان جذب کند.از ویژگی های ممتاز دریاچه گاوسیاه وجود املاح مختلف و گوگردی و چشمه های جوشان شیرین  در درون آب دریاچه می باشد.

 

مرتبط:

معرفی تنگه زیبای قاهان در قم