معرفی آبشار لت مال و قله هریاس

معرفی آبشار لت مال و قله هریاس

  • مجله چتراتا
172

یکی دیگر از آبشارهای زیبای کشورمان در استان تهران و شهر وردآورد واقع شده است که دارای جاده زیبا وکوهستانی می باشد.همچنین شما در مسیر روستای واریش را خواهید دید که قله پهنه حصار و لیچه راشامل می شود.

معرفی آبشار لت مال و قله هریاس

در این مطلب از چتراتا به سراغ استان تهران و آبشار لت مال،قله لت مال و هریاس رفته ایم که مکان مناسبی برای پایتخت نشینان است و میتواند لحظات خوشی را با داشتن مسیر نزدیکی که به تهران تجربه کنند.

آبشار لت مال

یکی دیگر از آبشارهای زیبای کشورمان در استان تهران و شهر وردآورد واقع شده است که دارای جاده زیبا وکوهستانی می باشد.همچنین شما در مسیر روستای واریش را خواهید دید که قله  پهنه حصار و لیچه راشامل می شود.

این آبشار دارای رودخانه فصلی می باشد که این رودخانه در فصول پر بارش آب زیادی در آن جاری است و برای رسیدن به این آبشار شما در طول مسیر چند آبشار کوچک و بزرگ را خواهید دید که هر یک زیبایی خاص خود را  دارد ولی گل سرسبد آنها که در انتهای این آبشار ها می باشد، آبشار لت مال است که سی وپنج متر ارتفاع دارد و به صورت پله کانی است و همین مساله باعث شده است ک زیبایی دوچندانی به این آبشار بدهد.

همچنین شما میتوانید برای رسیدن به این آبشار حدودا یک ساعت پیاده روی کیند و روستای وردیچ را هم که در کنار ونزدیکی این آبشار است ببینید.

آبشار لت مال  به چه معناست؟

 لت مال از دو بخش لت به معنی سنگ و مال  به معنی مالش می باشد که در واقع در مجموع تمثیلی از مالیده شدن آب روی سنگ و سنگها  است که سنگهای موجود در دل طبیعت بسیار هنرمندانه با آب صیقل داده میشوند وشکل میگیرند.

قلل هریاس و لتمال کجا هستند؟

یکی دیگر از مناطق جذاب استان تهران قله هریاس و لت مال می باشد که در ابتدای امامزاده داوود قرار دارد.

ارتفاع قلل هریاس و لتمال از سطح دریا و پای کوه در مبدا صعود چقدر است؟

قلل لت مال و هریاس هر کدام در حدود دو هزار و دویست متر ارتفاع از سطح دریا دارند که اگر این قله ها را برای کوهنوردی انتخاب میکنید بهتر است از ضلع جنوبی بروید زیرا مسیر آن راحت تر است.

 ولی اگر از سمت دره هریاس و از طریق مسیرهای شمالی قصد صعود را دارید، حدود 800 متر افزایش ارتفاع را خواهید داشت که  باید مسیری به طول 4 تا 7 کیلومتر تا قله را  طی نمایید.

بهترین زمان و فصل صعود به کوه هریاس ولت مال  چه موقع است؟

 فصل های مناسب برای کوهنوردان عموما بهار و پاییز است ،  زیرا هریاس در زمستان دارای آب وهوای سردی است  ولی چون ارتفاع کمی دارد میتواند در زمستان هم گزینه مناسبی باشد .البته دره هریاس در اوایل بهار سرسبز و زیبا می باشد اما چون ارتفاع زیادی ندارد در تابستان گرمای آن زیاد است وگزینه خوبی نمیتواند باشد.

کمپینگ در قلل هریاس و لتمال

پارک جنگلی لت مال در مسیر صعود به دلیل داشتن سکوهای مخصوص چادر زدن، امکان کمپینگ را برای کوهنوردان و سایرافراد فراهم کرده است. البت لازم به ذکر است که این مکان فاقد هرگونه روشنایی می باشد.  

البته مکانی هم به نام جان پناه آسیاب باد نزدیک قله لت مال توسط شهرداری  تهران ساخته شده است که یک مکان بکری برای اقامت شبانه وکمپینگ می باشد.

 

مرتبط:

آشنایی با دریاچه سراگاه تالش