همه چیز در مورد دریاچه زیبای آویدر

همه چیز در مورد دریاچه زیبای آویدر

  • مجله چتراتا
172

دریاچه آویدر از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیک جنگل سیسنگان قرار دارد وخود این جنگل در شرق نوشهر واقع شده است. این دریاچه زیبا که به واسطه یک سد خاکی به وجود آمده است، همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران می باشد.

همه چیز در مورد دریاچه زیبای آویدر

این مطلب از چتراتا را به استان مازندران با طبیعت بکرش اختصاص داده ایم که  میتواند آرامشی بس شگرف را برای شما به ارمغان بیاورد.پس ما را همراهی کنید تا این مکان بکر را بیشتر بشناسیم.

1.    موقعیت مکانی دریاچه آویدر

دریاچه آویدر از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیک جنگل سیسنگان قرار دارد وخود این جنگل در شرق نوشهر واقع شده است.  این دریاچه زیبا که به واسطه یک سد خاکی به وجود آمده است، همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران می باشد.

کاربری این دریاچه در واقع برای مصارف کشاورزی زمین های اطراف سد می باشد ولی جالب است بدانید که قبلا در وسط دریاچه تپه ای وجود داشت که بعد ازاحداث سد آن تپه اکنون همانند جزیره ای خودنمایی میکند که دیدنش هر فردی را به تحسین وا می دارد.

در اطراف دریاچه آویدر شما میتوانید چشم اندازهای جذاب زیادی را ببینید و در کنار آن چشم اندازها لحظات خوشی را برای خود ثبت کنید. زمین های هموار اطراف این دریاچه مکان مناسبی برای گذراندن وقت وپیک نیک دوستانه وخانوادگی می باشد.لازم به ذکر است  در محوطه دریاچه امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی،آلاچیق،رستوران محلی... می باشد.

2.    تفریحات دریاچه آویدر

اگر بخواهیم تفریحات دریاچه آویدر را برشمریم باید یک لیستی از این موارد را تهیه کنیم که در ادامه به یک به یک آنها می پردازیم:

1.    قایق سواری

شما با رفتن به این دریاچه میتوانید از قایق های موجود در دریاچه برای دیدن مناظر جذاب اطراف دریاه استفاده کنید. البته این  قایق ها به دو صورت پدالی و موتوری هستن که شما برحسب علاقه خود میتوانید یکی را برگزینید ولحظات خوشی را برای خود ثبت کنید.

2.    ماهی گیری:

در پشت این سد شما ماهیان و موجودات آبزی زیادی را خواهید یافت که بسیار مناسب برای ماهیگیری هستند  که میتواند یک تفریح لذت بخش برای شما در این دریاچه فراهم کند.

3.    اسب سواری

امکان اسب سواری را مردمان بومی و محلی برای شما عزیزان فراهم کرده اند که با رفتن به این تفرجگاه لذت بخش  متوانید از مالکان اسبها درخواست کنید که به شما اجازه دهند تا سوار آنها شوید و لذت ببرید.

4.    دوچرخه سواری

در این منطقه بکر و جذاب مکانهای برای دوچرخه سواری تعبیه شده است که البته شما اگر میخواهید در این منطقه رویایی دوچرخه سواری کنید باید با خود دوچرخه همراه داشته باشید زیرا این مکان فاقد هرگونه دوچرخه است.

دریاچه آویدر نزدیک به 130 متر از سطح دریا فاصله دارد و چون دریک منطقه کوهستانی است به طبع رطوبت کمتری در آن وجود دارد.

5.    بهترین فصل رفتن به دریاچه آویدر

برای رفتن به دریاچه آویدر فصل بهار وتابستان گزینه مناسبی است زیرا هم سرسبز است هم آب وهوای خنک ودلچسبی دارد و وچون یک منطقه کوهستانی به حساب می اید رطوبت کمتری دارد.در فصل پاییز هم تنوع رنگ وگوناگونی درختان و برگها را شاهد هستید و فصل زمستان هم یک منطقه کوهستانی با منظره متفاوت پیش روی شما است که زیبایی شگفت انگیزی را با خود به همراه دارد.

 

مرتبط:

آیا می دانید دروازه جهنم در کجاست؟