لیستی از جذابترین هتل سنتی های ایران

لیستی از جذابترین هتل سنتی های ایران

  • مجله چتراتا
172

امروزه با افزایش گردشگری در ایران،‌ بسیاری از عمارت‌های تاریخی به اقامتگاه‌های سنتی‌ جذابی تبدیل شده‌اند و به بازدیدکنندگان امکان اقامت شبانه در این سازه‌های تاریخی را می‌دهند. در ادامه با چتراتا باشید که قصد داریم تعدادی از جذاب‌ترین اقامتگاه‌های سنتی‌ ایران را به شما معرفی کنیم تا آن‌ها در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید.

لیستی از جذابترین هتل سنتی های ایران

امروزه با افزایش گردشگری در ایران،‌ بسیاری از عمارت‌های تاریخی به اقامتگاه‌های سنتی‌ جذابی تبدیل شده‌اند و به بازدیدکنندگان امکان اقامت شبانه در این سازه‌های تاریخی را می‌دهند. در ادامه با چتراتا باشید که قصد داریم تعدادی از جذاب‌ترین اقامتگاه‌های سنتی‌ ایران را به شما معرفی کنیم تا آن‌ها در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید.

هتل سرای سنتی عامری ها کاشان

یکی از با ارزش ترین خانه های سنتی در میان خانه های تاریخی مشهور در کاشان، هتل سرای عامری ها است. این هتل در محله سلطان امیر احمد، واقع شده است. به نظر می رسد قدمت بنای اولیه این ساختمان به پیش از دوران مغول برمی گردد.

هتل سنتی عباسی اصفهان

اقامت در هتل سنتی یا یک کاروانسرای قدیمی باید خیلی جذاب باشد.مهمانسرای عباسی که هم‌اکنون به هتل عباسی، تغییر کاربری داده است، از معماری بسیار زیبا و بی‌نظیری برخوردار می‌باشد. سازه این بنا به قدری زیباست، که با اقامت در آن دلتان نخواهد آمد که آنجا را ترک کنید. همچنین شنیدن موسیقی سنتی، قدم زدن در راهر‌وهای طولانی، تماشای معماری، کاشی‌کاری‌ها و گچ‌بری‌ها شما را سرمست خواهد کرد.طبیعتِ بکرِ باغ عتل عباسی و سازه بی‌نظیر آن، این هتل را در رده هتل‌های پنج ستاره، از جنس تاریخ و قدمت قرار داده است.

هتل سنتی خالو میرزا عقدا در یزد

این هتل زیبا که در شهر تاریخی یزد بنا شده است در خانه‌ای با چهار ایوان و با معماری اصیل ایرانی است که آن را به خالو میرزا، یکی از بزرگان عقدا، نسبت می‌دهند. فضاهای این مجموعه شامل راهرو و هشتی و تالار و ایوان و اتاق‌ها می‌شود. این عمارت حدود هشتصد سال قبل ساخته شد و قدمت این خانه به دوران ایلخانی باز می گردد.

اتاق‌های این هتل شماره ندارند ونام این اتاق‌ها را براساس رنگ آن‌ها درنظر می‌گیرند. از نکات جالب اینکه در زمستان در هر اتاق یک کرسی و اطراف آن پشتی‌های سنتی قرار می‌گیرد. فرش‌های قدیمی و خوش نقش و طاقچه‌های مملو از ظروف قدیمی و عتیقه روی دیوارهای خشتی نیز جذابیتی دوچندان به آن داده‌اند، اما با این حال به‌دلیل حفظ معماری سنتی آن برخی از اتاق‌ها فاقد سرویس بهداشتی و حمام هستند؛ اما برای آسایش هرچه بیشتر مهمانان، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به‌صورت عمومی در محوطه‌ی هتل تعبیه شده است.

هتل سنتی بخردی اصفهان

در شهر اصفهان ،هتل بخردی اصفهان نیز یکی دیگر از خانه های قدیمی تبدیل شده به هتل است. هتل سنتی بخردی در محله ای با اصالت به نام سنبلان قرار دارد.  هتل بخردی چهارصد سال عمر دارد و قدمتش به دوره صفویان برمی گردد ولی امکانات رفاهی آن کافی است

هتل سنتی رز یزد

این هتل سنتی که ۳ ستاره می باشد در شهر یزد با ۱۱ اتاق است. این هتل به خانه تهرانی ها نیز شهرت دارد چون در قدیم این هتل توسط شخصی ساخته شده که خانواده ایشان به لقب تهرانی ها معروف بوده اند. در ساخت این هتل نیز از مصالح قدیمی مانند آجر و کاهگل استفاده شده است. موقعیت مکانی هتل در یزد میدان شهید ‌بهشتی، می باشد از امکانات هتل دسترسی آسان به مکان های دیدنی یزد، نزدیکی به راه آهن و فرودگاه یزد، سالن ورزش، رستوران در فضای باز، سونا و غیره می باشد.

هتل سنتی خانه ایرانی کاشان

فضای ساده و صمیمی این هتل، با اتاق‌های آرام و دکوراسیون سنتی بسیار زیبا، شما را مجذوب خود خواهد کرد.خانه ایرانی کاشان قدمتی 250 ساله دارد که دارای 5 فضای مناسب برای اقامت و دیگر امکانات رفاهی مورد نیاز می‌باشد.

هتل سنتی پنج دری شیراز

پنج دری یا شاه نشین، یکی از عناصر سنتی معماری ایران می‌باشد که در واقع همان یک اتاق بزرگ یا تالار اصلی خانه، محسوب می‌شود.این بخش اغلب اوقات، رو به ایوان بزرگی است که ۵ پنجره‌ی به هم‌پیوسته، برای آن در نظر گرفته شده‌ است. قدمت هتل سنتی پنج دری بسیار زیبا و دیدنی، به 120 سال پیش برمی‌گردد.

هتل سنتی کندوان تبریز

روستا کندوان روستایی زیبا در اطراف شهر تبریز می باشد که کاملا سنگی است که در نتیجه بهتر است بدانید که، تمام اتاق‌ها، رستوران و بقیه فسمت‌های این هتل نیز در دل کوه جای گرفته است. و طبیعتاً شما با آب و هوایی بسیار مطلوب و خاص روبرو خواهید شد.این هتل سنتی خاص، در شصت و دو کیلومتری تبریز و در روستای تاریخی کندوان، روستایی در دامنه یکی از زیباترین رشته کوه‌های کشور، با قدمتی هفتصد سالع واقع شده است.هتل صخره‌ای کندوان، دارای مجهزترین سیستم‌های تهویه هوا و سایر امکانات رفاهی می‌باشد.پس نگران هیچ چیز نباشید و این تجربه بی‌نظیر، در دل طبیعت را از دست ندهید.

هتل سنتی داد یزد

یکی از زیباترین جلوه های هتل داد،که جزئی از معماری بناهای یزد می‌باشد گودال باغچه است.
همچنین این هتل چهار ستاره یزد، دارای سه طبقه است. که بام آن، شکوهی خاص دارد و با نشستن روی تخت‌های بام هتل، می‌توان زیبایی‌های شهر کویری یزد را نظاره کرد.

خانه سنتی  نعمت زاده تبریز

اولین هتل سنتی شهر تبریز ، خانه نعمت زاده در تبریز است که فضایی مملو از تزئینات و معماری دوره قاجار را برای گردشگران فراهم کرده است.تجربه اقامتی متفاوت در میان این همه تجمل و مدرن‌گرایی را در هتل خانه نعمت‌زاده تبریز از دست ندهید. و با حمایت از میراث و آثار باستانی کشور، سفری هم به گذشته داشته باشید.

 

.

مرتبط:

لیستی از بهترین هتل های جزیره قشم