معرفی آبشار زیبای هفت چشمه

معرفی آبشار زیبای هفت چشمه

  • مجله چتراتا
172

این آبشار زیبا یکی از جاذبه های خوش آب وهوا وخوش منظره استان البرز می باشد که در حاشیه جاده سرسبز و کوهستانی چالوس و نزدیک به روستای ارنگه قرار دارد.آبشار هفت چشمه که مشتمل بر چند آبشار کوچک وبزرگ می باشد، هر کدام بر پهنای صخره ها زیبایی خود را دوچندان کرده اند.

معرفی آبشار زیبای هفت چشمه

ایران عزیزمان با اینکه در حیطه کمربند بیابانی کره زمین قرار دارد ولی می توان در جای جای آن انواع آبشارهای کوچک و بزرگ و تماشایی را مشاهده کرد. در این مطلب از چتراتا ، قصد داریم آبشار زیبا و یک مقصد مهیج برای سفر یک روزه را در نزدیکی های پاییتخت به شما معرفی کنیم و شما را برای چند ساعت از شهر نشینی  و دردسرهای آن دور نگه داریم.

آبشار هفت چشمه

این آبشار زیبا یکی از جاذبه های خوش آب وهوا وخوش منظره استان البرز می باشد که در حاشیه جاده سرسبز و کوهستانی چالوس و نزدیک به روستای ارنگه قرار دارد.آبشار هفت چشمه که مشتمل بر چند آبشار کوچک وبزرگ می باشد، هر کدام بر پهنای صخره ها زیبایی خود را دوچندان کرده اند.

مسیر رسیدن از روستای ارنگه تا آبشار چیزی در حدود سی دقیقه پیاده‌روی دارد که در شمال آبشار سد امیر کبیر و در شمال شرقی آن  پل خواب  و در شرق آن منطقه آتشگاه واقع شده است.بطور کلی موقعیت دقیق آبشار زیبای هفت چشمه در مناطق شمال غربی شهر تهران واقع شده است و در جنوب غربی  استان البرز  می باشد.

جذابیت های سفر به آبشار هفت چشمه

اگر دنبال عکاسی از طبیعت در یک قاب بی نظیر هستید، این آبشار میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد و همچنین میتوانید با همسفران خود در زیر این آبشار به آب بازی وخنک کردن خود مشغول شوید.

.

مسیر بهشتی آبشار هفت چشمه

همیشه در سفرها نیمی از لذت سفر به مسیر آن می باشد که این آبشار هم از این قاعده مستثنی نیست و می تواند تمام وکمال شما را راضی کند، زیرا مسیر بهشتی این آبشار پر از طبیعت رنگارنگ و آوازهای خوش صدای طبیعت  می باشد.

بخشی از مسیر با یک رودخانه پوشانده شده است وهمچنین شما در طول مسیر از روستای ارنگه هم میتوانید دیدن کنید که دیدن آن خالی از لطف نیست.

آشنایی با روستای ارنگه

روستای تاریخی ارنگه هم آب وهوای خوشی دارد، هم از لحاظ تاریخی حرفی برای گفتن دارد. قدمت بالای این روستا باعث ارزشمند شدن آن شده است و همچنین تپه کارنه که یکی از آثار تاریخی این روستا می باشد ،بسیار کهن می باشد.

علاوه بر تمام جذابیت‌های تاریخی، باغ‌های سرسبز میوه‌هایی همچون گیلاس، سیب، توت، گلابی و آلبالو در این روستا وجود دارند که رنگ ‌و لعاب دلچسبی به آنجا داده‌اند و بسیاری از طعم‌های خوش طبیعت را به مردمان بومی ارنگه بخشیده‌اند.

لازم به ذکر است که به دلیل بکر بودن این منطقه و طبیعت دست نخورده آن نمی توان انتظار بودن امکانات خاصی را در آن داشت و پیشنهاد می شود که اگر قصد دیدن و یا ماندن در این طبیعت را دارید، تمامی وسایل خود را از قبل تهیه کنید و با خود همراه داشته باشید.

بهترین زمان رفتن به آبشار هفت چشمه

فصل بهار باعث عریض تر شدن این رودخانه و آبشار می شود ولی به دلیل بارش های بهاری میتواند عبور مسیر را برای شما سخت کند ،زیرا باعث گل آلود شدن مسیر می شود و پیاده روی را برای شما سخت میکند.

ولی در فصل تابستان ، رفتن به این آبشار می تواند از سایر فصل ها برای شما لذت بخش تر باشد و باعث شود شما با خیال راحت در گرمای آتشین بدنی به آب بزنید و خود را خنک کنید واین تجربه لذت بخش باعث شود که خاطره شادی در ذهن شما ثبت شود.

 

مرتبط:

همه چیز در مورد دارانداش مرند