همه چیز در مورد سیاه رودبار کتول

همه چیز در مورد سیاه رودبار کتول

  • مجله چتراتا
172

این رودخانه دارای آب شوری می باشد و از درون جنگل می گذرد و بدین دلیل این نام را بر روی این رودخانه گذاشته اند، زیرا در این روستا رودخانه ای جاری می باشد که در این رودخانه نوعی جلبک خاص رشد می کند و کل سطح رودخانه به وسیله این جلبک پوشید شده است و به دلیل تجمع این جلبک آب رودخانه سبز تیره متمایل به سیاه دیده می شود وهمین ظاهر شکل گرفته نام آن را رقم زده است

همه چیز در مورد سیاه رودبار کتول

دراین مطلب از چتراتا به سراغ  یک روستا در علی آباد کتول رفته ایم که با دیدن این منظره طبیعی شگفت زده خواهید شد. پس برای دیدن این منظره طبیعی درنگ نکنید و ما را همراهی کنید.

سیاه رودبار کتول به چه معناست؟

این رودخانه دارای آب شوری می باشد و از درون جنگل می گذرد  و بدین دلیل این نام را بر روی این رودخانه  گذاشته اند، زیرا در این روستا رودخانه ای جاری می باشد که در این رودخانه نوعی جلبک خاص رشد می کند و کل سطح رودخانه به وسیله این جلبک پوشید شده است و به دلیل تجمع این جلبک آب رودخانه سبز تیره متمایل به سیاه دیده می شود وهمین ظاهر شکل گرفته نام آن را رقم زده است.

سیاه رودبار کتول

این روستا از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی شهرستان کتول واقع شده است.  ارتفاع این روستا را حدودا هفتصد متر از سطح دریا تخمین زده شده است. روستایی که دارای مناظر و آثار تاریخی زیبای می باشد  و شما با رفتن به این منطقه حیرت زده خواهید شد.روستای کتول دارای آبشار های متعدد و سیاه رودبار می باشد که باعث شده گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کند.البته برای رفتن به این آبشارهای زیبا هم میتوانید پیاده بروید هم از اسبهای موجود در روستا استفاده کنید.

مردمان بومی ومحلی روستا عموما به دامداری و ابریشم بافی می پردازند. شما با رفتن به این روستا می توانید پارچه وحوله های ابریشمی را با خود سوغات ببرید.البته سوغات معروف و جهانی این روستا عسل نمدار است که خواهان زیادی در داخل وخارج از کشور دارد.

سرقلعه

در این روستا علاوه بر جاذبه های طبیعی، یک آثار تاریخی با قدمتی هزار وسیصدساله در این منطقه قرار دارد که نام آن سرقلعه می باشد.سرقلعه که دربین مردمان بومی ومحلی به انگور باغ معروف و مشهور است.

گونه های گیاهی منطقه

شما برای رفتن به این منطقه از جنگل عبور میکنید که از مهم ترین گونه های جنگلی این منطقه  درختان زیبا و قدیمی سرخدار را میتوان نام برد . در طول مسیر در هنگام عبور از جاده درختان افرا و توسکا ،شالیزارهای برنج در طول مسیر زیبایی دوچندانی به سفر  شما میدهد و بعد از ارتفاع گرفتن مراتعی پوشیده از درختانی مثل نمدار، بلوط، ملیچ، ون، انجیلی و داغداغان را مشاهده خواهید کرد.

گونه های جانوری منطقه

این منطقه همچنین دارای گونه های مختلف جانوری از قبیل:پلنگ ،راس ،شغال، گراز، گرگ ،سمور ،شوکا ،روباه ، خرس.. می باد که بهتر است برای اینکه خطری شما را تهدید نکند و سفری ایمن را داشته باشید یک راهنما به مسیر همراه خود داشته باشید.

بهترین زمان رفتن به سیاه رودبار کتول

برای رفتن به این روستای زیبا و منحصربه فرد، بهتر است فصل بهارتا خرداد ماه را برگزینید زیرا دراین فصل آبشارهای منطقه پر آب وخروشان می باشد،جنگل سرسبزی جذابی را دارد،هوای معتدل تری در منطقه حاکم است و خلاصه همه در کنار هم میتواند برای ثبت خاطره خوب شما سهیم باشند .

 

 

مرتبط:

معرفی آبشار زیبای هفت چشمه