معرفی هتل داریوش کیش

معرفی هتل داریوش کیش

  • مجله چتراتا
172

یکی از معروفترین هتل‌های ۵ ستاره جزیره زیبای کیش، هتل بزرگ داریوش است. این هتل، با سرستون‌هایی به شکل تخت جمشید، بیش از هر چیز مسافران را به یاد عظمت دوران هخامنشیان می‌اندازد.هتل داریوش کیش در زمینی به وسعت ۱۲۳ هزار مترمربع و با سرمایه‌ای معادل ۱۲۵ میلیون دلار ساخته شد و در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسید.

معرفی هتل داریوش کیش

یکی از معروفترین هتل‌های ۵ ستاره جزیره زیبای کیش، هتل بزرگ داریوش است. این هتل، با سرستون‌هایی به شکل تخت جمشید، بیش از هر چیز مسافران را به یاد عظمت دوران هخامنشیان می‌اندازد.هتل داریوش کیش در زمینی به وسعت ۱۲۳ هزار مترمربع و با سرمایه‌ای معادل ۱۲۵ میلیون دلار ساخته شد و در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسید.

این هتل باشکوه با دو چشم‌انداز دریا و باغ، لحظات خوشی را برای مسافرانش به یادگار می‌گذارد. هتل داریوش دارای ۱۸۴ اتاق، سوییت و کاباناهای مجللمی باشد. از امکانات تفریحی و رفاهی این هتل می‌توان به غواصی اختصاصی، ماساژ تایلندی، استخر روباز بانوان و آقایان، سالن بیلیارد، ورزش‌های آبی همچون قایق‌رانی و پینت بال اشاره کرد؛ اما خدمات هتل به اینجا ختم نمی‌شود و فضای سبز و فضای باغ، سالن بدن‌سازی، گیم نت و غیره از گذراندن اوقاتی خوش حکایت دارند.

آنالیز معماری هتل داریوش

 هتل داریوش کیش جوری طراحی شده است که در همان نگاه اول، برای لحظه ای شما را خیره نگه می دارد. اکثر گردشگران تور کیش که این هتل را به عنوان مقصدی برای اقامت در جزیره انتخاب می کنند، آوازه معماری آن را بارها شنیده اند. دیدن عکس هایی از نمای این هتل بی شک شما را برای اقامت در آن ترغیب می کند.

معماری هتل داریوش کیش الهام گرفته از چه سبکی است؟

هتل داریوش کیش برگرفته از سبک معماری تخت جمشید طراحی شده است که قطعا با توجه به نام این هتل متوجه آن شده اید. اگرچه تخت جمشید و عظمت آن در هیچ کجا همانندی ندارد، اما طراحان هتل داریوش کیش تمام سعی خود را کرده اند تا حسی همانند شاهان هخامنشی را به مهمانان این هتل منتقل کنند.  

هنگام قرار گرفتن در رو به روی هتل خاص داریوش کیش 6 ستون را در سمت چپ در ورودی و 6 ستون دیگر را در سمت راست مشاهده خواهید کرد. بر سر هر کدام از ستون ها مجسمه مشهور پرسپولیس قرار دارد.

مجسمه پرسپولیس از برترین مجسمه های تخت جمشید می باشد. با قرار گرفتن این مجسمه بر سر ستون های هتل داریوش کیش ابهت و جذبه این هتل را در همان ابتدای ورود به شما منتقل خواهد کرد. مجسمه ای دو سر که نماد حیوانی از چند نژاد مختلف است زیبایی خاصی را به چشم شما می کشد.

حیوانی که مجسمه پرسپولیس را از آن ساخته اند تلفیقی از گردن اسب، دهانش مانند نوک عقاب، پنجه و دندانی شبیه به شیر می باشد. این مجسمه همان تندیس 2 سر گریفین است که آن را ثبت جهانی یونسکو کرده اند. اگر فرصت رفتن به تخت جمشید را نداشته اید، با اقامت در این هتل می تواننید مجسمه هایی نظیر مجسمه پرسپولیس را مشاهده کنید. 

بررسی نمای داخلی هتل داریوش کیش

معماری فضای داخلی این هتل نیز بسیار منحصر به فرد است. گردشگران پس گذر از محوطه هتل و رسیدن به پله های ورودی لابی نماد های سربازان هخامنشی را مشاهده خواهند کرد که تداعی کننده تعظیم در برابر مهمانان خواهد بود. همچنین شما می توانید در تمامی دیواره های هتل نقوشی از مرد سنگی بالدار، سربازان هخامنشی، پادشاهان هخامنشی را نظاره کنید. 

لابی هتل داریوش کیش، با شکوه و مجلل

لوستر های شاهانه و کریستال از جمله تزئینات در لابی این هتل هستند که فضای آن را بسیار روشن و با شکوه کرده اند. رنگ های طلایی به کار رفته بر دیوار ها با تابیدن نور لوستر های بزرگ، جلوه ای خاص را به نمایش می کذارد که شما را به وجد خواهد آورد

لابی هتل فوق العاده داریوش کیش همچنین تجهیزاتی خاص را برای پذیرایی از مهمانان هتل در فضای خود ایجاد کرده است. مبلمان سلطنتی و در عین حال راحت، یک حس فوق العاده را به شما هدیه می دهند که علاقه مند هستید ساعت ها در انتظار بر روی این مبلمان بنشینید. نماد های امپراطوری هخامنشی بر روی مبلمان لابی این هتل نیز قابل مشاهده می باشد.

مهم ترین ویژگی درباره لابی هتل بی نظیر داریوش کیش بزرگی و عظمت آن است. این لابی به عنوان بزرگترین لابی در بین هتل های کیش محسوب می شود که حسی فوق العاده را به مهمانان منتقل خواهد کرد.

متنوع ترین امکانات هتل داریوش کیش

این هتل امکاناتی از قبیل: اینترنت رایگان در تمامی نقاط هتل، استخر، سونا، جکوزی، پارکینگ، رستوران، کافی شاپ، سالن بدنسازی، سالن همایش، امکانات ویژه برای معلولین، بیلیارد، اتاق چمدان، لاندری، فضای سبز، مجموعه ورزشی، بالکن قابل استفاده، صندوق امانات، گیم نت، زمین تنیس، ماساژ و ... دارد.

همچنین خدمات هتل داریوش شامل روم سرویس 24 ساعته، پذیرش 24 ساعته، سرو صبحانه در اتاق، میز گردشگری برای خرید تفریحات کیش و هماهنگی گشت جزیره، مینی بار در اتاق ها، نظافت روزانه، استقبال و بدرقه، روزنامه، مسلط بودن کارکنان هتل به زبان های انگلیسی، عربی، فارسی، میز صبحانه به صورت بوفه، خدمات باربری، خدمات بیدار باش و ... اشاره کرد.

روزانه گردشگران زیادی از سرتاسر کشورمان و کشور های دیگر هتل داریوش را زیر نظر داشته و برای اقامت در آن از هم پیشی می گیرند. آن ها زمان ورود به هتل از اینکه چنین انتخاب شایسته ای داشتند بسیار خوشحال می شوند زیرا با تصوراتی که داشته اند همه چیز مطابقت دارد. اینگونه از سفر خود بیشتر لذت می برند.

استخرهتل داریوش

در این میان از استخر روباز داریوش که هم مخصوص خانم ها و هم ویژه آقایان است هم نام بردیم. نکته هیجان انگیز اینکه استخر آقایان هتل مشرف به خلیج فارس است و در کنار یک نمای دیدنی امکان غواصی اختصاصی هم برای آنها مهیا شده است.

 

 

مرتبط:

هتل های کپسولی چه هتل هایی هستند؟