معرفی هشت تله کابین معروف در ایران

معرفی هشت تله کابین معروف در ایران

  • مجله چتراتا
172

در این مطلب از چتراتا به سراغ یک وسیله هیجان انگیز و پر از لذت رفته ایم که در برخی از شهر های ایران موجود می باشد و ما قصد داریم تا مکانهایی که این وسیله هیجان انگیز باعث جذب گردشگر شده است را به شما عزیزان معرفی کنیم.

معرفی هشت تله کابین معروف در ایران

در این مطلب از چتراتا به سراغ یک وسیله هیجان انگیز و پر از لذت رفته ایم که در برخی از شهر های ایران موجود می باشد و ما قصد داریم تا مکانهایی که این وسیله هیجان انگیز باعث جذب گردشگر شده است را به شما عزیزان معرفی کنیم.

1.    تله کابین توچال

تله کابین توچال یکی از طولانی ترین و پر هیجان ترین تله کابین های ایران به شمار می رود و حدودا هفت هزار وپانصد متر طول دارد .این تله کابین که میتواند ششصد نفر را در هر ساعت جابه جا کند ،دارای هفت ایستگاه  می باشد و این ایستگاه ها به وسیله سه خط اصلی به هم متصل شده اند .شما میتوانید از بالای این تله کابین منظره منحصربه فردی از پایتخت و رشته کوههای البرز  را با یک هوای پاک و صاف و زیبا مشاهده کنید.

2.    تله کابین نمک ابرود

استانهای شمالی علاوه بر طبیعت منحصربه فردی که دارند، دارای وسایل هیجان انگیزی از قبیل تله کابین هم می باشند و تله کابین شهر نمک آبرود جز امن ترین تله کابین های ایران می باشد و شما از طریق آن میتوانید از دل جنگل های انبوه ،شالیزارهای سرسبز،کوههای زیبا ... عبور کنید ولحظات نابی را برای خود ثبت کنید.

لازم به ذکر است که تله ‌کابین واقع در جنوب شرقی  شهر نمک‌آبرود  دارای  دو خط می باشد:
خط اول که شما را به قله مدوبن می رساند وخط دوم شما را به قله دیدنی وجذاب دیو حمام می برد.همچنین زیپ لاین وپل معلق چوبی تعبیه شده در این مکان میتواند هیجان شما را دوچندان کند.

3.    تله کابین حیران

تله کابین دیگری که در نواحی  سرسبز شمالی در منطقه ای به نام حاجی امیر  واقع شده است متعلق به استان گیلان در جاده آستارا به اردبیل می باشد.تله کابین حیران یکی از مهیج ترین و جذاب ترین تله کابین های سرزمینمان می باشد که وجه تسمیه آن در بین تله کابین های دیگر این است که ،این تله کابین باعث جابه جایی افراد از یک استان به استان دیگر می شود که در نوع خود خاص ومنحصربه فرد  می باشد

شما زمانی که این تله کابین را سوار می شوید میتوانید از بالا ، مرز ایران با جمهوری آذربایجان و جنگل­‌های زیبای فندقلو اردبیل را مشاهده کنید ولذت ببرید.تماشای طبیعت بکر این دومنطقه درمیان آسمانی پوشیده از مه  بسیار ناب و دیدنی می باشد.

4.    تله کابین بام سبز رامسر

یکی دیگر از تله کابین های تازه تاسیس و زیبا در عروس شهرهای ایران قرار دارد،در این تله کابین شما در طول دوازده دقیقه، یک مسافت  هشتصد متری را طی میکنید و از بالا منظره زیبایی از جنگل ودریا را نظاره گر می شوید که بینظیر است.برای رفتن به بام سبز و ارتفاعات کوه ایلمیلی، حتما شما  باید از تله‌ کابین استفاده کنید . همچنین بعد از رسیدن به بام سبز درآن مکان امکانات رفاهی وهتل های مناسبی جهت اقامت تعبیه شده است  که متوانید یک شب فوق العاده حیرت انگیز را در این مکان سپری کنید.

5.    تله کابین لاهیجان

تله کابین لاهیجان که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شهرلاهیجان بالای شیطان کوه واقع شده است .فضایی سرسبز ومسطح که نامش بام سبز لاهیجان است.همچنین تله کابین لاهیجان دارای دوایستگاه است ،ایستگاه اول دارای منظره ای بر فراز مزارع چای سبز می باشد وایستگاه دوم برقله معروفی به نام تاج خروس فرود می آید.

6.    تله کابین گنج نامه همدان

یکی دیگر از  تله کابینهای امن  کشورمان در گنج نامه  استان همدان واقع شده است ،تله کابینی که بر فراز آثار باستانی وکتیبه های از داریوش وخشایارشاه هخامنشین می گذرد  و میتوانید از بالا نظاره گر آبشار دوازده متری گنج نامه نیز باشید و درنهایت شما به دشت میشان در کوهستان الوند میرسید وسکوت کوهستان شما را دربرمی گیرد ولذتی فراموش نشدنی را به شما میدهد.

7.    تله کابین صفه در اصفهان

تله کابین زیبای صفه جز یکی دیگر از تله کابین های مهیج  کشور مان  می باشد که در استان تاریخی  اصفهان در دل کوههای صفه  واقع شده است. شما با سوار شدن این تله کابین به بام اصفهان سفر می کنید ومنظره منحصرب فردی از زاینده رود را پیش روی خود حس خواهید کرد.تله کابین مهیج صفه شما را به گردنه باد می برد جایی که دارای دره ای در دل کوه صفه است  وبادی دراین منطقه می وزدکه شدت آن متغیر می باشد.همچنین تله کابین صفه دارای پل معلق  ،باغ وحش، بولینگ، وزیپ لاین می باشد.

8.    تله ‌کابین عون‌بن‌علی تبریز در آذربایجان شرقی

تله کابین دیگری در استا آذربایجان شرقی واقع شده است که دارای سه فاز می باشد ولی تنها از یک فاز آن بهره برداری شده است. شما با سوار شدن بر این تله کابین نظاره­‌گر کوهستان عینالی،  شهر تبریز وقله دند خواهید بودکه این کوهستان یکی از کوهستانهای معروف شهر تبریز می باشد

همچنین شما متوانید با سوار شدن این تله کابین بر فراز توربین‌­های بادی، دریاچه مصنوعی داغ گلی، زیارتگاه عون‌بن‌علی،آبشار مصنوعی..قرار بگیرید وجلوه ویژه ای را از آن بالا نظاره گر شوید.

مرتبط:

همه چیز در مورد جهانگردی مجازی